Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2010




Ας γνωριστούμε καλύτερα


  • Ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα;
  • Ποιο παιχνίδι σου αρέσει πιο πολύ;
  • Ποιο είναι το αγαπημένο σου τραγούδι;
  • Ποιο φαγητό σου αρέσει περισσότερο; 
  •  Ποιο είναι το αγαπημένο σου μάθημα; 
  • Ποιοι είναι 3 καλοί σου φίλοι; 


Μπορείς κι εσύ να απαντήσεις ζωγραφίζοντας ή κάνοντας κολάζ, όπως εγώ ή ο σκύλος μου




                                                       

δραστηριότητες 


       
                                                                                                                                                                                                                                             
Προσοχή 

η πόλη            στον ενικό αριθμό  
 το παιδί            στον ενικό αριθμό  

       οι βοσκοί          στον πληθυντικό αριθμό










          Προσοχή  

τον ( με ο ) στον ενικό αριθμό 
των  (με ω) στον πληθυντικό








       Προσοχή 

 της (με η)  στον ενικό αριθμό

τις  (με ι )   στον πληθυντικό.






Θυμάμαι:  ο , ω

εγώ τρέχω 

το ποδήλατο  ,    το δάσος

ο δάσκαλος,          ο νάνος


                                                                                                                            



 

                                                      

2.  Θαλασσινό σχολείο

 
Πώς θα 'θελα η θάλασσα
να ήταν το σχολειό     μου          
και του σχολειού μου η φορεσιά
να 'τανε ….το μαγιό μου.







Να ΄χα τα βότσαλα χαρτί,
τα φύκια συνδετήρι,
κοχύλια τα μολύβια μου 
κι ο αστερίας σβηστήρι.







 
Στην άμμο η ορθογραφία μου
να ήτανε γραμμένη
να 'ρχεται κύμα γρήγορα
τα λάθη μου να παίρνει.





 

Και να 'χα για δασκάλες μου
τις βάρκες π' αρμενίζουν
να μ' έπαιρναν κάθε πρωί 
στη γη να με γυρίζουν.

Σοφία Παράσχου 



Δραστηριότητες

Φτιάχνουμε θαλασσο..λέξεις 










τραγουδάμε το μαγισσάκι .....







το ποίημα.....

Το Μαγισσάκι

Από τους χρόνους τους παλιούς τό 'χω βαθύ μεράκι
να βγω στις πέρα θάλασσες να βρω το μαγισσάκι

Τ' άπιαστο σαν αερικό στην εμορφιά του Μάης

που αν κάνεις να τον μυριστείς αλίμονό σου εκάεις

Έβγα έβγα μαγισσάκι χτύπα χτύπα το ραβδάκι

ντο και ρε και μι και φα μες στα ροζ τα σύννεφα

Τι ζουμπούλια και τι κρίνα τι και τούτα τι κι εκείνα

ντο και ρε και φα και μι φούχτα μου και δύναμη

Ποιος θα μου δώκει δύναμη κι ένα μακρύ καμάκι

να βγω στις πέρα θάλασσες να βρω το μαγισσάκι

Που 'ναι σπηλιά του ο ουρανός άγγελος η μαμά του

κι αφρός το φουστανάκι του στην άκρια του κυμάτου

Χτύπα χτύπα το ραβδάκι γίνε το νερό στ' αυλάκι

φα και ρε και μι και ντο μες στο μπλε το ξάγναντο

Τα παπιά και τα βαπόρια παν μαζί και πάνε χώρια

έξι τέσσερα κι οχτώ γούρι μου και φυλαχτό

Ανοίξτε πύλες κι εκκλησιές ν' ανάψω ένα κεράκι

να κάνει θαύμα στα κρυφά για με το μαγισσάκι

Που να κοιμάμαι ξυπνητός να τρέχω ξαπλωμένος

και να με λεν χωρίς καρδιά μα να 'μαι ερωτευμένος

Έβγα έβγα μαγισσάκι χτύπα χτύπα το ραβδάκι

ντο και ρε και μι και φα μες στα ροζ τα σύννεφα

Τα παπιά και τα βαπόρια παν μαζί και πάνε χώρια

έξι τέσσερα κι οχτώ γούρι μου και φυλαχτό



Γραμματική όλου του κεφαλαίου


 1. Θυμάμαι:  ι, η , οι, ει 

Ενικός                       Πληθυντικός  

το κερί                                   τα δάση  

ο ναύτης       του ναύτη        οι ναύτες
 
η φίλη          της φίλης         οι φίλες       τις φίλες

οι νάνοι




 Προσοχή 
εσύ τρέχεις           αυτός τρέχει   





Διακρίνω το ρήμα από το ουσιαστικό μιας πρότασης 






Βρίσκω το Υποκείμενο και το αντικείμενο του ρήματος μιας πρότασης







Το Κατηγορούμενο του ρήματος
 




Διαδραστικό παιχνίδι για να βρεις το Υποκείμενο κι Αντικείμενο

Διαδραστικό εκπ/κό παιχνίδι
Βρίσκω το Υποκείμενο και το Αντικείμενο - See more at: http://emathisi.weebly.com/1-pialphalambdaiota-mualphazetaiota.html#sthash.pMnVROgr.dpuf

Διαδραστικό εκπ/κό παιχνίδι
Βρίσκω το Υποκείμενο και το Αντικείμενο - See more at: http://emathisi.weebly.com/1-pialphalambdaiota-mualphazetaiota.html#sthash.pMnVROgr.dpuf


Διαδραστικό εκπ/κό παιχνίδι
Βρίσκω το Υποκείμενο και το Αντικείμενο
Πατήστε πάνω στην εικόνα
Πηγή: http://prwtokoudouni.weebly.com/
- See more at: http://emathisi.weebly.com/1-pialphalambdaiota-mualphazetaiota.html#sthash.pMnVROgr.dpuf
Picture


Πηγή: http://prwtokoudouni.weebly.com/
Διαδραστικό εκπ/κό παιχνίδι
Βρίσκω το Υποκείμενο και το Αντικείμενο
Πατήστε πάνω στην εικόνα
Πηγή: http://prwtokoudouni.weebly.com/
- See more at: http://emathisi.weebly.com/1-pialphalambdaiota-mualphazetaiota.html#sthash.pMnVROgr.dpuf



  ΥΓ η σελίδα ανανεώθηκε και συμπληρώθηκε τον ιούλιο του 2016 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου